Daniel Craig vindt het jammer dat er in de nieuwe James Bond-film reclame wordt gemaakt. In Skyfall ruilt 007 namelijk zijn welbekende Martini (‘shaken not stirred’) in voor een Heineken-biertje. “Maar we hebben deze sponsor nodig om zo’n dure film te kunnen maken”, vertelt Daniel aan de Huffingtonpost.

“We hebben contracten met verschillende bedrijven zodat we deze film kunnen maken. Het is heel simpel”, legt de 007-acteur uit. “Zonder hen zouden we de film gewoon niet kunnen maken. Het is een hele dure productie en het kost nog eens evenveel om de film te promoten.”

De acteur is wel van mening dat een alcoholmerk goed past bij James Bond. “James is nou eenmaal een drinker, dat is hij altijd geweest. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is wel zo. Dat hij een biertje drinkt in de film is dus op zich niet verkeerd en dat is nu toevallig Heineken.” Hij merkt wel dat het voor veel mensen een issue is dat hij een biertje bestelt in de film. “Maar dat is niet waar de film omdraait, dat kan ik verzekeren.” Wel prijst hij het biermerk nog even aan. “Het is mijn favoriete biertje. Ik drink het iedere ochtend”, grapt de acteur.

In minimaal één scene zal 007 een koude Heineken bestellen in plaats van zijn alcoholische handelsmerk. Daarnaast is Daniel Craig te zien in een tv-reclame van het bekende biermerk en zal Bond verpakkingen sieren. (BuzzE)